Handen die naar elkaar toe reiken

Klachten

Als tandartspraktijk streven wij naar de beste tandheelkundige zorg, naar een goed geïnformeerde en tevreden patiënt

Klachten

Als tandartspraktijk streven wij naar de beste tandheelkundige zorg, naar een goed geïnformeerde en tevreden patiënt. Het kan een keer voorkomen dat u vindt, dat wij u onjuist of onzorgvuldig geïnformeerd of behandeld hebben.

Als dat zo is, vragen wij u dit eerst persoonlijk met ons te bespreken. Voor ons is het namelijk belangrijk te weten, dat u een probleem heeft of niet helemaal tevreden bent. Wij willen u graag uitleggen waarom we iets op een bepaalde manier hebben gedaan en meestal lost dit onduidelijkheden op. Ook staan we open voor verbeteringen, dus feedback is zeker welkom!

We vertrouwen er op dat wij tot een gezamenlijk oplossing komen.

meneer die somber kijkt
Tandheelkunde is een medisch beroep. Net zoals andere zorgverleners hebben tandartsen een wettelijke inspanningsverplichting, geen resultaatverplichting. De mens is immers geen machine die je met wat sleutelwerk weer repareert. Elk mens kan anders reageren op een behandeling. Daarnaast is het mondmilieu een harde omgeving. Bacteriën, zuren, nootjes, etc. tasten de omgeving aan. Maar ook te hard poetsen en kauwen; je gebit slijt nu eenmaal.

Ondanks uiterste zorgvuldigheid kan de uitkomst van een behandeling nooit met volledige zekerheid worden voorspeld. Voor zover mogelijk zullen wij je vooraf van de risico’s op de hoogte stellen. Wij moeten hierbij zorgen dat je bijvoorbeeld niet onnodig pijn lijdt en dat de verrichtingen zo precies en nauwkeurig mogelijk uitgevoerd worden. Indien onverhoopt het resultaat afwijkt van de verwachting bekijken we toch graag of we het op een schappelijke, coulante manier kunnen oplossen. Gelukkig kennen wij weinig voortijdige problemen, wij registreren ze wel om er van te leren. Elke gelegde vulling, kroon, implantaat, etc. wordt bij ons op het unieke elementnummer vastgelegd. Zelfs per vlak (zeg maar noorden, zuiden etc vd tand/kies). In één tand of kies komen vaker meerdere vullingen voor.

klachten-tand-sip-zielig-pijn-bang-beste-tandarts-nederland-mondzorgpraktijk-orion-zorgzaam-witte-lach

Klachtencommissie

Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn over een uitgevoerde behandeling, dan kunt u erop rekenen dat we onze uiterste best doen om het probleem op te lossen. Het beste is om het probleem direct met uw behandelaar of tandarts te bespreken. Meestal komt u samen tot een oplossing. Onze klachtenfunctionaris komt graag voor u in actie voor een second opinion of bemiddeling. Als een klacht gegrond is, voeren we kosteloos een nieuwe behandeling uit. Als dit niet (meer) mogelijk is, worden de oorspronkelijke kosten gecrediteerd op het nieuwe behandelplan. Samen vinden we altijd een passende oplossing. Komen we er niet uit, dan kunt u gebruikmaken van de klachtenregeling van de KNMT.
Aan de klachtenregeling zijn geen kosten verbonden. U kunt ons bereiken op 020 – 261 36 89 of mailen op het volgende adres: klachten@winstar.nl

Garantie/Coulance

Om aanspraak te kunnen maken op onze coulanceregeling moet je minimaal ééns per jaar het gebit preventief laten controleren en verzorgen door onze behandelaren. Verder moet het gebit normaal onderhouden zijn en mogen door derden geen wijzigingen in het behandelde deel van het gebit zijn aangebracht.

– vulling: coulance 100% gedurende 1 jaar (m.u.v. verdoving). Bij mensen die zeer sterk knarsen wordt 1x gratis overlegd, daarna is het eigen risico. Voor tanden en kiezen die eigenlijk een kroon nodig hadden en waarbij je wilde vullen (i.v.m. financiën) kennen we geen coulanceregeling.

– wortelkanaalbehandeling: geen coulance. Een tandarts boort niet te diep! Het gaatje zat te diep. De laatste boor boort namelijk niet actief, maar passief. Bacteriën maken de kies zacht van binnen en het schoepenradboortje volgt het zachte materiaal. Daarom zijn controlefoto’s belangrijk; we willen liever vullen vóórdat er problemen ontstaan. Gaatjes ontstaan door onvoldoende poetsen. Mocht dus een wortelkanaalbehandeling volgen op een vulling, dan is er geen sprake van coulance. In het geval van een reeds gelegde wortelkanaalbehandeling geldt hetzelfde: geen coulance. Hierbij geldt de inspanningsverplichting door de tandarts. 95% slaagt. (Die overige 5% wordt op dezelfde wijze behandeld) Tijdens de wortelkanaalbehandeling bestaat een heel klein risico op instrumentbreuk. Dan is soms een doorverwijzing naar de endodontoloog noodzakelijk. Ook hierbij geldt geen coulanceregeling.

– last na trekken van een tand of kies: het vastgestelde tarief voorziet niet in een coulance consult. Dit is bewust zo geregeld door de NZA.

– kronen: volledige coulance honorarium gedurende 1 jaar. Daarna 66% het tweede jaar, 33% het derde jaar en 0% vanaf het vierde jaar. Techniekkosten zijn hiervan uitgesloten. Overigens, indien er sprake is van een ondeugdelijke kroon/materiaal zal het tandtechnisch laboratorium over het algemeen een vergelijkbare regeling hanteren en een nieuwe (gereduceerd tarief) kroon vervaardigen.

– prothese: gedurende vier maanden na het plaatsen van een definitieve prothese gratis nazorg consulten. Noodprothese: gedurende een week na het plaatsen gratis nazorg consulten. Breuk van de prothese: wordt beoordeeld door de tandtechnieker. Het betreft in 90% van de gevallen geen materiaalfout, maar breuk door vallen (wasbak!) en te hard bijten

Onze Locatie

Kruitberghof 61A, Winkelcentrum: Kameleon, Naast winkelcentrum Kraaiennest
1104BC Amsterdam
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

Wijziging doorgeven

Houd ons op de hoogte van veranderingen! Wij vragen u om wijziging van persoonlijke gegevens, zoals adreswijzingen of verandering in uw verzekering, zo spoedig mogelijk door te geven. U kunt dit zowel telefonisch als per email doorgeven.

Ook het ondergaan van operaties kan belangrijk voor ons zijn. Geef ook dit aan ons door.

t

U kunt wijzigingen doorgeven door ons te bellen op 020 – 261 36 89, of te mailen op het volgende adres: mail@mondzorgpraktijken.info.

Goede voorlichting en duidelijkheid met betrekking tot tarieven, uw nota, vergoedingen, prijzen tandarts en begrotingen van behandelplannen zijn belangrijk. U vind alle patiënten informatie, op onze Patiënten pagina

De Tandartsen

De tandarsten van Mondzorgpraktijk Kruitberghof zijn BIG geregistreerd voor het uitvoeren van preventieve, curatieve, medische -en acute en implantologische behandelingen.

BIG-register logo

Mondzorgpraktijk Kruitberghof

Bij Mondzorgpraktijk Kruitberghof werken deskundige tandartsen, die veel ervaringen hebben in hun vakgebied. Naast een hoge mate van vakkundigheid, heeft tandartspraktijk Kruitberghof vele specialisaties in huis. U zult ervaren dat onze professionals voor kwaliteit en doelmatigheid staan, waarin uw tandheelkundige wensen centraal staan.

Contact

Kruitberghof 61-A
1104 BC Amsterdam
praktijk@mondzorgkruitberghof.nl
Tel: 020 261 36 89
Like ons op:
 Facebook 
Tandartspraktijk Kruitberghof is telefonisch van maandag tot en met donderdag en zaterdag tussen 09:00 en 17:00 bereikbaar.

KvK-nummer: 36052043